Submenu
Ponuka štúdia
Prezentácia
Video
Hrdina remesla
Duálne vzdelávanie
AKO DO DUÁLU
Prezentácia DUAL
Leták BRANSON
---------------------
Darujte 2% z dane
Rodičovské združenie _________________
Prezentácia
Video
Hrdina remesla
Duálne vzdelávanie
AKO DO DUÁLU

Leták BRANSON
---------------------
Darujte 2% z dane
Rodičovské združenie _________________

Voľné pracovné miesta
_________________
netacad.net
_________________
Odpredaj, nájom majetku TSK v správe SPŠ _________________
_________________
Odpredaj, nájom majetku TSK v správe SPŠ _________________
Elektronická prihláška na VŠ
_________________
_________________

Projekty realizované s finančnou podporou ESF:
_________________
Odkaz na textovú verziu

projekt C.L.M.R.E.S. ____________________
Učíme sa ANJ
____________________

Športový areál SPŠ
Stav obsadenia Bazéna tel: 032/7465258
____________________

Jaroslav Prekop
Autoškola
Testy na "vodičák" ____________________
Časopis Nový Kontakt
Svet modelových železníc - pokračovanie
pokračovanie z predchádzajúceho čísla
Ďalší pokus o výstavbu tunela popod kanál La Manche prišiel v 70. rokoch minulého storočia, ale jeho naplneniu zabránila ropná kríza. O desaťročie neskôr sa politický aj komerčný záujem o tento projekt znovu oživil. Vlády oboch krajín vtedy vypísali konkurz a architekti predložili široké spektrum návrhov na pevné spojenie, z ktorých sa nakoniec vy-brali štyri najlepšie.
Návrh Euroroute obsahoval plány na výstavbu samostatných podmorských tunelov pre železničnú a cestnú dopravu. Vtedajšia britská premiérka Margaret Thatcherová uprednostňovala cestné spojenie, ale nakoniec sa vybral projekt, ktorý ako jediný rátal len so železnicou.
Návrh, ktorý rátal s výstavbou dvojitej železničnej trate, bol napokon vybraný s ohľadom na bezpečnosť, odskúšanú technológiu a finančný faktor – aj keď konečné náklady, 10 miliárd libier, boli nakoniec dvakrát vyššie než pôvodný odhad.
Konštruktérsky a staviteľský úspech však zatienili problémy, s ktorými sa musela od začiatku boriť spoločnosť Eurotunnel spravujúca autovlak Le Shuttle.
Obrovské dlhy, ktoré mala spoločnosť splatiť, boli v spojení s tým, že tunely boli používané oveľa menej, než sa predpokladalo, problémy ešte zhoršili. A prispelo k nim aj prílišné riskovanie manažmentu spoločnosti.
Nedávno rozhorčení podieľnici spôsobili prevrat vo vedení spoločnosti Eurotunnel – vynútili si výmenu na poste predsedu predstavenstva a výkonného riaditeľa. Na druhej strane spoločnosť, ktorá prevádzkuje rýchlovlak Eurostar, je finančne vo veľmi dobrom stave.
Odhliadnuc od každodenných finančných problémov, stále sa pracuje na plánoch na zdokonalenie tunela a jeho infraštruktúry.
Ďalší pokus o výstavbu tunela popod kanál La Manche prišiel v 70. rokoch minulého storočia, ale jeho naplneniu zabránila ropná kríza. O desaťročie neskôr sa politický aj komerčný záujem o tento projekt znovu oživil. Vlády oboch krajín vtedy vypísali konkurz a architekti predložili široké spektrum návrhov na pevné spojenie, z ktorých sa nakoniec vy-brali štyri najlepšie.
Návrh Euroroute obsahoval plány na výstavbu samostatných podmorských tunelov pre železničnú a cestnú dopravu. Vtedajšia britská premiérka Margaret Thatcherová uprednostňovala cestné spojenie, ale nakoniec sa vybral projekt, ktorý ako jediný rátal len so železnicou.
Návrh, ktorý rátal s výstavbou dvojitej železničnej trate, bol napokon vybraný s ohľadom na bezpečnosť, odskúšanú technológiu a finančný faktor – aj keď konečné náklady, 10 miliárd libier, boli nakoniec dvakrát vyššie než pôvodný odhad.
Konštruktérsky a staviteľský úspech však zatienili problémy, s ktorými sa musela od začiatku boriť spoločnosť Eurotunnel spravujúca autovlak Le Shuttle.
Obrovské dlhy, ktoré mala spoločnosť splatiť, boli v spojení s tým, že tunely boli používané oveľa menej, než sa predpokladalo, problémy ešte zhoršili. A prispelo k nim aj prílišné riskovanie manažmentu spoločnosti.
Nedávno rozhorčení podieľnici spôsobili prevrat vo vedení spoločnosti Eurotunnel – vynútili si výmenu na poste predsedu predstavenstva a výkonného riaditeľa. Na druhej strane spoločnosť, ktorá prevádzkuje rýchlovlak Eurostar, je finančne vo veľmi dobrom stave.
Odhliadnuc od každodenných finančných problémov, stále sa pracuje na plánoch na zdokonalenie tunela a jeho infraštruktúry.
Prílohy:





Posledná modifikácia: 02.08.2005, 13:01:43